یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

آرشیو دی ماه 1399

كاشت گياهان در منزل مسكوني

ديدني ترين ناحيه هاي منطقهمكزيك

۲۳ بازديد

باكلاس ترين شهرهاي كشورمكزيك

منطقه مكزيك كشورجذابيست كه تاريخ تمدن هاي مختلف را در خود جاي دارد فرهنگ مكزيك بسيار نزديك به اسپانيايي است. در اين مطلب ديدني ترين شهرهاي مكزيك را به شما معرفي مي كنيم.

مكزيكو سيتي
پايتخت مكزيك يك شهر خيره كننده با آميزه اي از فرهنگ ها و تمدن هاست و برخورد سنت و مدرنيته است. مكزيكوسيتي پرجمعيت ترين و يكي از بزرگترين شهرهاي جهان است.

اين شهر توسط آزتك ها در قرن چهاردهم بنا و تنوشتيتلان نام گذاشته شد. چند قرن بعد مكزيكوسيتي به يك موزه واقعي زير آسمان باز با هزارو پانصد اثر تاريخي، صدها موزه و مناطق باستان شناسي جالب تبديل شد. و البته غذاهاي معروف مكزيكي را فراموش نكنيد.

 مكانهاي تفريحي مكزيك,ديدني هاي مكزيك

مكزيكوسيتي پرجمعيت ترين و يكي از بزرگترين شهرهاي جهان است

  
گوادالاخارا
اگر درباره گروه موسيقي ال مارياچي شنيده باشيد، بايد بدانيد كه زادگاه اين سبك موسيقي اينجاست. اين شهر همچنين به ساختارهاي زيباي معماري، پارك هاي سبز و پرگل و غذاهاي خوشمزه مكزيكي اش مشهور است. اين شهر همچنين بزرگترين منطقه براي نمايش هاي سواركاري است. گوادالاخارا پايتخت فرهنگي اين كشور به شمار مي رود. 

مكزيك,جاهاي ديدني مكزيك،مكانهاي تفريحي مكزيك

شهر گوادالاخارا به ساختارهاي زيباي معماري، پارك هاي سبز و غذاهاي خوشمزه اش مشهور است

 

آكاپولكو
آكاپولكو يك بندر و يكي از مراكز اصلي توريستي مكزيك است كه علاقمندان همه اشكال تفريح از سراسر ايالات متحده و بخش هاي مختلف جهان به خود جذب مي كند. كارشناسان گردشگري سفر به سواحل آكاپولكو را در زمستان توصيه مي كنند. آكاپولكو مركز تفريحات شبانه مكزيك معرفي مي شود.

مكانهاي تفريحي مكزيك,ديدني هاي مكزيك

آكاپولكو يك بندر و يكي از مراكز اصلي توريستي مكزيك است

 

 موريليا
مركز تاريخي موريليا با مشهورترين بناهاي تاريخي معماري از آجر صورتي ساخته شده و به همين دليل است كه شهر صورتي ناميده مي شود. به لطف اين ساختمان ها كه قلب توريست ها را مجذوب خود مي كند اين شهر در سايت ميراث جهاني يونسكو ثبت شده است.  

مكزيك,جاهاي ديدني مكزيك،مكانهاي تفريحي مكزيك

مركز تاريخي موريليا با مشهورترين بناهاي تاريخي معماري از آجر صورتي ساخته شده است

 

مونتري
مونتري بخاطر مجاورت جغرافيايي و تجارت و روابط اقتصادي قوي با آمريكا، آمريكايي ترين شهر مكزيك است. همچنين گفته مي شود مونتري امن ترين شهر مكزيك و همچنين سراسر آمريكاي لاتين است. البته نبايد موزه هنر مدرن و موزه تاريخ مكزيك را در اين شهر از ياد برد. مشهورترين جاذبه طبيعي شهر و بخش جدايي ناپذير چشم انداز آن كوههاي «سرو د لا سيلا» است. 

مكزيك,جاهاي ديدني مكزيك،مكانهاي تفريحي مكزيك

 مونتري بخاطر مجاورت جغرافيايي و تجارت و روابط اقتصادي قوي با آمريكا، آمريكايي ترين شهر مكزيك است


پوئبلا
با دو ساعت رانندگي از پايتخت به راحتي مي توان به اين شهر رسيد. در سال 1987 اين شهر در فهرست ميراث جهاني يونسكو ثبت شد. اين شهر تنها شهر جهان است كه بين 4 آتشفشان واقع شده است. پوئبلا براي چشمها يك شهر لذتبخش است به اين دليل كه ساختمان هاي آن از رنگ هاي متضاد درخشان تشكيل شده اند. در اين شهر مي توانيد سوغاتي هاي چرمي، سفالي و سنگي تهيه كنيد.   

مكزيك,جاهاي ديدني مكزيك،مكانهاي تفريحي مكزيك

 شهر پوئبلا تنها شهر جهان است كه بين 4 آتشفشان واقع شده است


گوآناخوآتو
يكي ديگر از شهرهاي ثبت شده مكزيك در يونسكوست. تا پيش از قرن بيستم، تاريخ و توسعه گوآناخوآتو وابسته به استخراج از معادن نقره بود و امروز خيابان هاي پيچ در پيچ آن است كه توريست جذب مي كند. بسياري از ساختمان هاي شهر از زيباترين نمونه هاي باروك مكزيكي هستند. يكي از جاذبه هاي اين شهر موزه موميايي كه از اوايل قرن نوزدهم كار مي كند.

مكزيك,جاهاي ديدني مكزيك،مكانهاي تفريحي مكزيك

يكي از جاذبه هاي شهر گوآناخوآتو موزه موميايي كه از اوايل قرن نوزدهم كار مي كند

 

لئون د لس آلداما
اين شهر در دوره هاي مختلف به مردم مختلفي تعلق داشته است و معماري هاي متنوع سبك هاي مختلف در آن به چشم مي خورد. يكي از جاذبه هاي اصلي لئون، معبد كفاره قلب مقدس مسيح يكي از مشهورترين ساختمان هاي معماري به سبك گوتيك است. يكي ديگر از آثار چشمگير اين شهر طاق نصرت از قهرمانان با شير است كه بارها از نو ساخته شده است.    

مكزيك,جاهاي ديدني مكزيك،مكانهاي تفريحي مكزيك

 شهر لئون د لس آلداما در دوره هاي مختلف به مردم مختلفي تعلق داشته است

 

سان فرانسيسكو
سان فرانسيسكو د كاميچه، روستاي مايان سابق، در قرن شانزدهم مورد حمله فاتحان اسپانيايي قرار گرفت. در قرن هفدهم ساخت قلعه آغاز شد. سان فرانسيسكو سرشار از تاريخ است. اين شهر محصور با ساختمان هاي مستعمراتي رنگ روشن هر ساله ميليون ها توريست را از سراسر جهان به سوي خود جذب مي كند. اين شهر در سال 1999 در يونسكو ثبت شد.